Тријангулирана настава методе CLIL, геофорензике и образовног стрипа
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15006970Кључне речи:
CLIL, енглески језик, геофорензика, образовни стрип, наставни материјалиСажетак
Предложени рад нуди модел подучавања енглеског језика путем CLIL методе уз примену образовног стрипа и геофорензике. У својој суми, наведена тријангулација усмерена је на вишеструке циљеве: да се студенти мултимодално ангажују у правцу разумевања великог броја истраживачких геолошких тема, да област криминалне форензике може бити изазов и за оне који су почетници у науци и лингвистици, као и да учење језика уз научни стрип смањује когнитивни напор. Другачије речено, енглески језик представља лингвистичку спону геолошког знања и кодираног језика геофорензике, при чему стрип као уметничка форма усвајање знања чини афективно пријатним и без когнитивног притиска. Образовни стрип, иако популаран у настави у свету, на природним и техничкин наукама нашег Универзитета није до сада постојао као наставна пракса. Стога, при њиховом креирању за потребе Рударско-геолошког факултета, са посебним опрезом смо приступили избору тема и њиховом стриповоном обликовању. Ради прегледности, рад је подељен на пет делова: (1) уводна разматрања, (2) метода CLIL и наставни материјали, (3) геофорензика, (4) образовни стрип, и (5) закључак. У завршним разматрањима, која наглашавају да поменута иновативна техника није била сама себи циљ, већ настојање да се кроз наставне материјале
на користан начин обједини лингвистичко, научно и уметничко знање, отварајући могућност да модели мултидисциплинарног подучавања отворе пут новој пракси, далеко широј и кориснијој од устаљене традиционалне наставе.
Downloads
Објављено
Како цитирати
Bрој часописа
Секција
Categories
Лиценца
Сва права задржана (c) 2025 Lidija Beko

Овај рад је под Creative Commons Aуторство 4.0 Интернационална лиценца.
Ова лиценца омогућава корисницима да дистрибуирају, прерађују, прилагођавају и надограђују публиковани материјал у било ком медијуму или формату, под условом да се наведе ауторство креатора (референца).
Лиценца дозвољава комерцијалну употребу.
CC BY укључује следеће елементе:
BY: потребно је навести ауторство креатора (референца).


