Тријангулирана настава методе CLIL, геофорензике и образовног стрипа

Аутори

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15006970

Кључне речи:

CLIL, енглески језик, геофорензика, образовни стрип, наставни материјали

Сажетак

Предложени рад нуди модел подучавања енглеског језика путем CLIL методе уз примену образовног стрипа и геофорензике. У својој суми, наведена тријангулација усмерена је на вишеструке циљеве: да се студенти мултимодално ангажују у правцу разумевања великог броја истраживачких геолошких тема, да област криминалне форензике може бити изазов и за оне који су почетници у науци и лингвистици, као и да учење језика уз научни стрип смањује когнитивни напор. Другачије речено, енглески језик представља лингвистичку спону геолошког знања и кодираног језика геофорензике, при чему стрип као уметничка форма усвајање знања чини афективно пријатним и без когнитивног притиска. Образовни стрип, иако популаран у настави у свету, на природним и техничкин наукама нашег Универзитета није до сада постојао као наставна пракса. Стога, при њиховом креирању за потребе Рударско-геолошког факултета, са посебним опрезом смо приступили избору тема и њиховом стриповоном обликовању. Ради прегледности, рад је подељен на пет делова: (1) уводна разматрања, (2) метода CLIL и наставни материјали, (3) геофорензика, (4) образовни стрип, и (5) закључак. У завршним разматрањима, која наглашавају да поменута иновативна техника није била сама себи циљ, већ настојање да се кроз наставне материјале
на користан начин обједини лингвистичко, научно и уметничко знање, отварајући могућност да модели мултидисциплинарног подучавања отворе пут новој пракси, далеко широј и кориснијој од устаљене традиционалне наставе.

Downloads

Објављено

11.03.2025

Како цитирати

Беко, Л. (2025). Тријангулирана настава методе CLIL, геофорензике и образовног стрипа. Zapisnici SGD, 2024, 16–33. https://doi.org/10.5281/zenodo.15006970

Bрој часописа

Секција

Оригинални/изворни научни радови

Categories