Trijangulirana nastava metode CLIL, geoforenzike i obrazovnog stripa
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15006970Ključne reči:
CLIL, engleski jezik, geoforenzika, obrazovni strip, nastavni materijaliApstrakt
Predloženi rad nudi model podučavanja engleskog jezika putem CLIL metode uz primenu obrazovnog stripa i geoforenzike. U svojoj sumi, navedena trijangulacija usmerena je na višestruke ciljeve: da se studenti multimodalno angažuju u pravcu
razumevanja velikog broja istraživačkih geoloških tema, da oblast kriminalne forenzike može biti izazov i za one koji su početnici u nauci i lingvistici, kao i da učenje jezika uz naučni strip smanjuje kognitivni napor. Drugačije rečeno, engleski jezik predstavlja lingvističku sponu geološkog znanja i kodiranog jezika geoforenzike, pri čemu strip kao umetnička forma usvajanje znanja čini afektivno prijatnim i bez kognitivnog pritiska. Obrazovni strip, iako popularan u nastavi u svetu, na prirodnim i tehničkin naukama našeg Univerziteta nije do sada postojao kao nastavna praksa. Stoga, pri njihovom kreiranju za potrebe Rudarsko-geološkog fakulteta, sa posebnim oprezom smo pristupili izboru tema i njihovom stripovonom oblikovanju. Radi preglednosti, rad je podeljen na pet delova: (1) uvodna razmatranja, (2) metoda CLIL i nastavni materijali, (3) geoforenzika, (4) obrazovni strip, i (5) zaključak. U završnim razmatranjima, koja naglašavaju da pomenuta inovativna tehnika nije bila sama sebi cilj, već nastojanje da se kroz nastavne materijale na koristan način objedini lingvističko, naučno i umetničko znanje, otvarajući mogućnost da modeli multidisciplinarnog podučavanja otvore put novoj praksi, daleko široj i korisnijoj od ustaljene tradicionalne nastave.
Downloads
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Sekcija
Categories
Licenca
Sva prava zadržana (c) 2025 Lidija Beko

Ovaj rad je pod Creative Commons Autorstvo 4.0 Internacionalna licenca.
Ova licenca omogućava korisnicima da distribuiraju, prerađuju, prilagođavaju i nadograđuju publikovani materijal u bilo kom medijumu ili formatu, pod uslovom da se navede autorstvo kreatora (referenca).
Licenca dozvoljava komercijalnu upotrebu.
CC BY uključuje sledeće elemente:
BY: potrebno je navesti autorstvo kreatora (referenca).


