Trijangulirana nastava metode CLIL, geoforenzike i obrazovnog stripa

Autori

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15006970

Ključne reči:

CLIL, engleski jezik, geoforenzika, obrazovni strip, nastavni materijali

Apstrakt

Predloženi rad nudi model podučavanja engleskog jezika putem CLIL metode uz primenu obrazovnog stripa i geoforenzike. U svojoj sumi, navedena trijangulacija usmerena je na višestruke ciljeve: da se studenti multimodalno angažuju u pravcu
razumevanja velikog broja istraživačkih geoloških tema, da oblast kriminalne forenzike može biti izazov i za one koji su početnici u nauci i lingvistici, kao i da učenje jezika uz naučni strip smanjuje kognitivni napor. Drugačije rečeno, engleski jezik predstavlja lingvističku sponu geološkog znanja i kodiranog jezika geoforenzike, pri čemu strip kao umetnička forma usvajanje znanja čini afektivno prijatnim i bez kognitivnog pritiska. Obrazovni strip, iako popularan u nastavi u svetu, na prirodnim i tehničkin naukama našeg Univerziteta nije do sada postojao kao nastavna praksa. Stoga, pri njihovom kreiranju za potrebe Rudarsko-geološkog fakulteta, sa posebnim oprezom smo pristupili izboru tema i njihovom stripovonom oblikovanju. Radi preglednosti, rad je podeljen na pet delova: (1) uvodna razmatranja, (2) metoda CLIL i nastavni materijali, (3) geoforenzika, (4) obrazovni strip, i (5) zaključak. U završnim razmatranjima, koja naglašavaju da pomenuta inovativna tehnika nije bila sama sebi cilj, već nastojanje da se kroz nastavne materijale na koristan način objedini lingvističko, naučno i umetničko znanje, otvarajući mogućnost da modeli multidisciplinarnog podučavanja otvore put novoj praksi, daleko široj i korisnijoj od ustaljene tradicionalne nastave.

Objavljeno

11.03.2025

Kako citirati

Beko, L. (2025). Trijangulirana nastava metode CLIL, geoforenzike i obrazovnog stripa. Zapisnici SGD, 2024, 16–33. https://doi.org/10.5281/zenodo.15006970

Broj časopisa

Sekcija

Оriginalni/izvorni naučni radovi

Categories