Подучавање речника енглеског језика кроз геомитологију
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15006773Кључне речи:
геомитологија, подучавање вокабулара, геологија, култура, енглески језикСажетак
Митови и геомитови, који кроз векове обогаћују људско поимање света, представљају модел кодираних историјских наратива који на лак и прихватљив начин чува и преноси знање. Подучавање енглеске лексике путем геомитова налаже усвајање речника кроз сликовите метафоре, фантастику и алегорије путем којих учење слојевитих значења подстиче дуготрајну ретенцију. Теорија контекстуализације, коју примењујемо, наглашава да се појаве и језички именитељи боље разумеју и усвајају путем аутентичног контекста у односу на изолован и аналитички приступ. Наука захтева прецизност и објективност, па су академске конвенције избегавале митове и фолклорне наративе и њихов језик метафоре и инсистирале на дословном изражавању. Међутим, холистички приказ света и живота у античком миту слојевито и сликовито је истицао међусобну повезаност природе, божанстава и људских поступака, наглашавајући хармонију и равнотежу као основне принципе постојања. Стога, митови могу бити од помоћи студентима да развију дубље језичке и културне везе, моделе богаћења и развоја језика као и афективан однос према културном наслеђу и развоју властитог језика.
Downloads
Објављено
Како цитирати
Bрој часописа
Секција
Categories
Лиценца
Сва права задржана (c) 2025 Lidija Beko

Овај рад је под Creative Commons Aуторство 4.0 Интернационална лиценца.
Ова лиценца омогућава корисницима да дистрибуирају, прерађују, прилагођавају и надограђују публиковани материјал у било ком медијуму или формату, под условом да се наведе ауторство креатора (референца).
Лиценца дозвољава комерцијалну употребу.
CC BY укључује следеће елементе:
BY: потребно је навести ауторство креатора (референца).


