Подучавање речника енглеског језика кроз геомитологију

Аутори

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.15006773

Кључне речи:

геомитологија, подучавање вокабулара, геологија, култура, енглески језик

Сажетак

Митови и геомитови, који кроз векове обогаћују људско поимање света, представљају модел кодираних историјских наратива који на лак и прихватљив начин чува и преноси знање. Подучавање енглеске лексике путем геомитова налаже усвајање речника кроз сликовите метафоре, фантастику и алегорије путем којих учење слојевитих значења подстиче дуготрајну ретенцију. Теорија контекстуализације, коју примењујемо, наглашава да се појаве и језички именитељи боље разумеју и усвајају путем аутентичног контекста у односу на изолован и аналитички приступ. Наука захтева прецизност и објективност, па су академске конвенције избегавале митове и фолклорне наративе и њихов језик метафоре и инсистирале на дословном изражавању. Међутим, холистички приказ света и живота у античком миту слојевито и сликовито је истицао међусобну повезаност природе, божанстава и људских поступака, наглашавајући хармонију и равнотежу као основне принципе постојања. Стога, митови могу бити од помоћи студентима да развију дубље језичке и културне везе, моделе богаћења и развоја језика као и афективан однос према културном наслеђу и развоју властитог језика.

Downloads

Објављено

11.03.2025

Како цитирати

Беко, Л. (2025). Подучавање речника енглеског језика кроз геомитологију. Zapisnici SGD, 2024, 1–15. https://doi.org/10.5281/zenodo.15006773

Bрој часописа

Секција

Оригинални/изворни научни радови

Categories